Hutkit et tutki
Kriittisten tuotepäätösten tekeminen oletusten perusteella todellisen käyttäjäymmärryksen sijaan.
Kriittisten tuotepäätösten tekeminen oletusten perusteella todellisen käyttäjäymmärryksen sijaan.
Käyttäjätutkimus ja tutkimussuunnitelman tekeminen ei ole kenenkään tärkein tehtävä ja siksi se jää tekemättä.
Kun yrityksesi kasvaa, menetät yhteyden käyttäjiisi ja heidän todellisiin tarpeisiinsa.
Palkkaa meidät hankkimaan se oikea käyttäjäymmärrys, joka johtaa konkreettisiin tuloksiin
Tutkimusstrategisti
UX-suunnittelija
UX-suunnittelija
UX-suunnittelija
Selvitämme käyttäjien motivaatiot, esteet ja piilossa olevat tarpeet, joita pelkkä määrällinen data ei paljasta. Haastatteluiden ja käyttötilanteiden tutkimisen avulla saamme selville sekä mitä käyttäjät tekevät että miksi – näin voimme tehdä aidosti käyttäjälähtöisiä päätöksiä.
Testaamme konseptit ja prototyypit oikeiden käyttäjien kanssa ennen implementointia. Tämä lähestymistapa paljastaa ongelmat varhain, kun niiden korjaaminen on vielä edullista. Näin vältämme rakentamasta ominaisuuksia, joita käyttäjät eivät halua tai osaa käyttää.
Muunnamme monimutkaisen käyttäjätiedon selkeiksi ja käytännöllisiksi oivalluksiksi, joita tiimisi voi heti hyödyntää. Yhdistämällä määrällistä dataa laadulliseen tutkimukseen saamme kokonaiskuvan, joka tukee varmoja tuotepäätöksiä.
Emme välttämättä ole oikea valinta, jos...
Autamme SaaS-yrityksiä ymmärtämään käyttäjiään paremmin ja tekemään parempia tuotepäätöksiä.
Kun tiimissä on erilaisia käsityksiä siitä, mitä käyttäjät haluavat, päätökset tehdään usein sen perusteella, kuka puhuu vakuuttavimmin. Tämä johtaa umpikujiin ja tuotteisiin, jotka eivät vastaa käyttäjien todellisia tarpeita.
Keräämme käyttäjiltäsi konkreettista palautetta, joka auttaa ratkaisemaan sisäiset erimielisyydet. Tutkimuksemme kertoo selkeästi, mitä käyttäjät todella arvostavat, ja yhdistää tiimin yhteisten prioriteettien ympärille.
Kehität uusia ominaisuuksia, joihin käytät paljon resursseja, mutta käyttäjät eivät löydä tai käytä niitä. Tämä tarkoittaa, että investoinnit eivät tuota odotettua hyötyä.
Selvitämme tarkasti, mitä toiminnallisuutta käyttäjät tarvitsevat ja miten he haluavat käyttää sitä. Varmistamme, että uudet ominaisuudet ratkaisevat käyttäjien oikeita ongelmia ja ovat helppokäyttöisiä. Tämä parantaa ominaisuuksien käyttöastetta ja tuottoa kehitysresursseista.
Kun asiakkaat peruuttavat tilauksensa ilman selkeää palautetta, on vaikea ymmärtää, miksi he lähtevät. Tämä vaikeuttaa asiakaspitoa ja tuotteen kehittämistä.
Tutkimuksemme paljastaa, miksi käyttäjät jättävät tuotteesi. Löydämme käyttäjien käyttäytymisestä kaavoja ja tunnistamme tarkat syyt, miksi he peruuttavat tilauksensa. Saat selkeitä oivalluksia, joihin voit reagoida heti.
Valitse tutkimuslähestymistapa, joka sopii tarpeisiisi.
110 €/tunti
Kohdennettua käyttäjätutkimusta vastaamaan tuotteesi käytettävyyttä ja käyttäjien tarpeita koskeviin kysymyksiin.
Aloita oivallusten paljastaminen →Jutellaan
Datadriven design jatkuvana palveluna, joka integroi käyttäjäymmärryksen tuotekehitysprosessiisi.
Hanki räätälöity suunnitelma →*Yrityksille, joiden vuosittainen liikevaihto on alle viisi miljoonaa euroa, tarjoamme palvelumme alennettuun hintaan 95 €/tunti. Hinnat ovat veroista puhtaita (ALV 0%).
Tutkitaan, miten käyttäjätutkimus voi informoida parempia tuotepäätöksiä ja edistää SaaS-liiketoimintasi kasvua.
Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää käyttäjiesi paremmasta ymmärtämisestä
SaaS-yrityksille käyttäjätutkimus on ratkaisevaa, koska se vaikuttaa suoraan keskeisiin mittareihin kuten hankintaan, aktivointiin, asiakaspidon ja laajentumistuloihin. Tilauspohjaisilla malleilla käyttäjätarpeiden ymmärtäminen varmistaa, että rakennat ominaisuuksia, jotka tuottavat pitkäaikaista arvoa ja estävät asiakaspoistumaa. Se myös merkittävästi vähentää kehitysjätettä keskittämällä resurssit todellisten käyttäjäongelmien ratkaisemiseen oletettujen sijaan.
Käytämme menetelmien yhdistelmää perustuen spesifisiin kysymyksiisi ja rajoitteisiisi. Löytämiseen käytämme syvähaastatteluja, kontekstuaalista tutkimusta ja päiväkirjatutkimuksia. Validointiin suoritamme käytettävyystestausta, prototyyppitestausta ja preferenssitestausta. Mittaamiseen hyödynnämme analytiikka-arvioita, kyselyitä ja vertailuanalyysejä. Jokainen menetelmä valitaan strategisesti vastaamaan kriittisimpiin kysymyksiisi tehokkaimmalla tavalla.
Laadullisille menetelmille kuten käytettävyystestaukselle 5-8 osallistujaa per käyttäjäsegmentti tyypillisesti paljastaa 85-90% merkittävistä ongelmista. Löytämishaastatteluille suosittelemme yleensä 8-12 osallistujaa per segmentti saavuttaaksemme oivalluskyllästymispisteen. Määrälliselle tutkimukselle kuten kyselyille, otoskoko riippuu käyttäjäkantasi koosta ja halutusta luottamustasosta, mutta tähtäämme tyypillisesti tilastolliseen merkitsevyyteen 95% luottamustasolla.
Käytämme useita rekrytointikanavia riippuen tarpeistasi. Olemassa oleville tuotteille voimme rekrytoida suoraan käyttäjäkannastasi sovelluksen sisäisillä kutsuilla, sähköpostikampanjoilla tai asiakaslistoilla. Uusille tuotteille tai ei-käyttäjien tavoittamiseen hyödynnämme erikoistuneita tutkimusrekrytointipaneeleja, sosiaalisen median rekrytointia ja toimialakohtaisia verkostoja. Hoidamme kaiken seulonnan, aikataulutuksen ja kannustimien hallinnan.
Kohdistettu käytettävyystutkimus voidaan saattaa loppuun 2-3 viikossa aloituksesta loppuraporttiin. Kattavampi löytämistutkimus kestää tyypillisesti 4-6 viikkoa. Aikataulu sisältää suunnittelun (1 viikko), rekrytoinnin (1-2 viikkoa), tutkimusistunnot (1-2 viikkoa) ja analyysin/raportoinnin (1 viikko). Voimme nopeuttaa tiettyjä projekteja nopean tutkimuksen tekniikoilla, kun päätökset ovat aikakriittisiä.
Toimitamme oivalluksia useissa muodoissa varmistaaksemme, että ne ovat toimivia ja saavutettavia. Tämä sisältää tyypillisesti yksityiskohtaisen raportin metodologialla ja löydöksillä, tiivistelmän johdolle, esitystyöpajan tiimille, videokohokohtia käyttäjäistunnoista ja spesifisiä suosituksia kytkettynä tuotteiden tiekarttaan. Keskitymme tekemään oivalluksista välittömästi hyödyllisiä päätöksenteolle.
Suoritamme sekä etä- että lähitutkimusta tarpeidesi mukaan. Etätutkimus tarjoaa laajemman maantieteellisen ulottuvuuden, nopeammat aikataulut ja usein alhaisemmat kustannukset. Lähitutkimus tarjoaa rikkaampia kontekstuaalisia oivalluksia ja toimii paremmin tietyille väestöryhmille tai kun fyysinen vuorovaikutus tuotteiden kanssa on tärkeää. Suosittelemme parasta lähestymistapaa tutkimustavoitteidesi, aikataulusi ja budjettisi perusteella.
Seuraamme sekä suoria että epäsuoria ROI-mittareita. Suorat mittarit sisältävät säästetyn kehitysajan välttämällä ei-haluttuja ominaisuuksia, lisääntyneen konversion parannetusta käyttöönotosta ja vähentyneen poistuman kipupisteiden korjaamisesta. Epäsuorat mittarit sisältävät nopeamman päätöksenteon, vähentyneet sisäiset väittelyt ja yhtenäisemmän tuotestrategian. Työskentelemme kanssasi perustaaksemme ennen/jälkeen -mittauksia spesifisille mittareille, jotka ovat arvokkaimpia liiketoiminnallesi.
Ihanteelliset ajat tutkimukselle ovat: 1) Ennen suunnittelun tai kehityksen aloittamista tuotekonseptien validoimiseksi, 2) Suunnitteluiteraatioiden aikana ratkaisujen hiomiseksi, 3) Ennen merkittäviä julkaisuja ongelmien havaitsemiseksi, 4) Julkaisun jälkeen menestyksen mittaamiseksi ja parannusten tunnistamiseksi, ja 5) Säännöllisesti pysyäksesi yhteydessä kehittyviin käyttäjätarpeisiin. Menestyneimmät SaaS-yritykset integroivat tutkimuksen jatkuvasti tuotekehityssykliinsä.
Suhtaudumme tietosuojaan erittäin vakavasti. Kaikki tutkimukseen osallistujat allekirjoittavat suostumuslomakkeet, jotka määrittelevät, miten heidän tietojaan käytetään. Noudatamme GDPR-vaatimuksia, anonymisoimme kaiken tutkimusdatan ja säilytämme tietoja turvallisesti. Kilpailukykyistä tutkimusta varten voimme allekirjoittaa salassapitosopimukset. Tuotetesteille käytämme turvallisia ympäristöjä. Voimme työskennellä oikeudellisen tiimisi kanssa varmistaaksemme, että kaikki tutkimustoimintamme täyttävät yrityksesi säännöstenvaatimukset.